Geslaagd Evenement

Hoe maak je jouw evenement tot een succes

SMART doelstellingen voor je evenement


Om uiteindelijk te bepalen of je evenement geslaagd was, moet de doelstelling specifiek, meetbaar, acceptabel, realistisch en tijdgebonden zijn. Oftewel SMART. Meer betrokken medewerkers is dus geen goede en SMART doelstelling, want wanneer heb je dit doel behaald? Wel zou je kunnen zeggen dat de betrokkenheid van medewerkers na het evenement met 20% gestegen moet zijn. Aangezien een evenement organiseren een behoorlijke investering is, is het van belang dat je weet wat dit oplevert.

Welke Marketing Mix?

Prijs


Zorg dat je van te voren duidelijk hebt wel budget er aanwezig is om een evenement te organiseren. Stel dat het jouw wens is om 2 bands, 3 DJ's, openingsact, finale-act en luxe catering te realiseren, maar het budget blijkt niet toereikend, dan wordt er veel werk verzet voor niets. De mogelijkheden zijn immers te beperkt.

Plaats


Wordt er voor het evenement een interne of externe locatie gekozen; bij ons op de zaak of in een prachtig kasteel. Wanneer de gasten het laatste verwachten, maar er wordt uiteindelijk een feest georganiseerd in de kantine, wordt de verwachting niet waar gemaakt.

Promotie


Het is van belang dat er van te voren wordt gecommuniceerd met de gasten over hetgeen hen te wachten staat. Over de invulling van het evenement, dat er uitnodigingen verstuurd worden. Dit komt altijd de opkomst van het aantal gasten ten goede.

Personeel


Geen grotere ergernis dan slechte service. Door bijvoorbeeld bedieningsmedewerkers die niet getraind zijn, geen volledige instrcucties gekregen hebben of zelfs te weinig medewerkers die in service kunnen voorzien.

Parkeren (vervoer)


Komen alle gasten op eigen gelegenheid of regel je vervoer voor hen? Wanneer de gasten met het openbaar vervoer naar de evenementenlocatie moeten komen en deze is slecht bereikbaar, wordt het een uitdaging om de gasten überhaupt op de locatie te laten komen.

Weet je wat je wilt bereiken en heb je jouw doelstellingen SMART gemaakt? Heb je duidelijk hoe jouw marketingmix is samengesteld? Mooi! Dan wordt het tijd om te bedenken of je het event zelf wilt organiseren of dat je kiest voor een evenementenbureau.

Reactie plaatsen