Page content

Doelstelling

Doelstelling

DOELSTELLING: Wat wil je met het evenement bereiken?

Wat is jouw wens en die van de gasten?

Een personeelsfeest of bedrijfsevenement organiseren is een puzzel naar het juiste-invulling, -locatie, -entertainment en de beste evenementen organisator. Vandaar dat Personeelsfeest helpt en een checklist heeft samengesteld wanneer u een evenement wilt organiseren. Met dit artikel wil Personeelsfeest.nl onze opdrachtgevers een leidraad geven: waar moet u aan denken, wat moet er gebeuren en hoe houd ik de regie? Let wel: de organisatie van een personeelsfeest of bedrijfsevenement moet een doordacht project zijn! Hoe bepaal ik mijn doelstelling en doelgroep.

Stap 1:  De doelgroep en doelstelling? Doelgroep

De organisatie van een  succesvol personeelsfeest of bedrijfsevenement staat of valt bij een helder beeld van een doelstelling en doelgroep. Vervolgens is het vaststellen van het budget, een goede checklist en een duidelijk draaiboek nodig voor een prettig verloop van het evenement.

Zomaar even een feestje of een bedrijfsopening geven zonder doordenken en uitvoerig overleg komt niet meer voor. Daarom is het vaan groot belang om bij de organisatie van een evenement als eerste stap een heldere doelstelling te formuleren van het soort evenement en het type gast: de doelgroep. Personeelsfeest.nl helpt u hierbij en biedt kaders en een stappenplan.

1. Formuleer de aanleiding voor het evenement

Waarom willen we iets organiseren? Onze medewerkers hebben de afgelopen jaren erg hard gewerkt, daarom willen we als organisatie iets terug doen als teken van dank. Wat willen we organiseren? Gaan we met de hele organisatie een mooie wandeltocht maken of bouwen we een feest, waarbij we met z’n allen kunnen lachen en genieten?

2. Bepaal de doelstelling en doelgroep zo concreet mogelijk.Doelstelling

Zorg dat het type gast: de doelgroep duidelijk en specifiek mogelijk wordt omschreven:

150 medewerkers 50%-50% man-vrouw, werkzaam in een financiële omgeving, met aanwezigheid van partners, hoger of academisch opgeleid, hoge verwachtingen van entertainment, catering en locatie, wordt graag verwend en verzorgd, kritisch, houden van wijn en kaas, zijn trots het bedrijf en willen dit graag aan anderen laten zien.

of

90 productiemedewerkers zonder aanwezigheid van partners,  95% man, veelal lager en middelbaar opgeleid, geen voorkeur voor exotische catering maar willen herkenbaarheid, willen graag dansen in een externe omgeving en gezellig drinken en houden van bitterballen.

De doelstelling is leidend: organiseer geen evenement zonder doelstelling of zonder helder beeld van uw doelgroep en hun wensen. Denk ook goed na over de keuze van de locatie. “gaan we dit binnen het pand doen of buiten de deur”?

3. Bedenk de mogelijkheden die er zijn om de doelstelling te realiseren (ga brainstormen).Brainstorm Personeelsfeest.nl

Gooi alle remmen los en laat u leiden door uw eigen inspiratie: organiseer een brainstormsessie over de manieren om uw doelstelling te bereiken. Personeelsfeest.nl helpt bij het leiden van een brainstormsessie en stuurt deze en maakt het SMART. Wilt u een brainstormsessie houden en vind u sturing wenselijk? Neem contact met ons op.

4. Bepaal uw budget

Wanneer u ambitieuze wensen heeft voor de invulling van uw personeelsfeest of bedrijfsevenement, voorkomt u teleurstelling indien duidelijk is of er überhaupt toereikend budget beschikbaar is. Indien dit niet duidelijk is, kan het makkelijk voorkomen dat het voorstel dat Personeelsfeest.nl uitwerkt 100% overeenkomt met uw wensen, maar onuitvoerbaar blijkt. Een fikse domper voor u en met name uw medewerkers…

5. Maak een globale invulling van het evenement en het programma

Maak een tijdslijn vanaf aanvang tot afsluiting van uw evenement. Vol Hierbij valt te denken aan de opbouw van het programma, het aantal gasten, datum, gewenste locatie, soorten entertainment, catering etc. Legt u de organisatie bij een extern evenementenbureau zet dan een briefing op papier.

Tijdslijn-evenement

6. Begin hier pas met de daadwerkelijke organisatie van uw evenement.